{"id":10419,"date":"1970-01-01T00:00:00","date_gmt":"1969-12-31T23:00:00","guid":{"rendered":"http:\/\/univet.hu\/oktatas\/kurzusok\/allattani-terepgyakorlat-biologus-msc-zoologia-szakirany\/"},"modified":"2018-09-07T15:36:06","modified_gmt":"2018-09-07T13:36:06","slug":"allattani-terepgyakorlat-biologus-msc-zoologia-szakirany","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/univet.hu\/hu\/oktatas\/kurzusok\/allattani-terepgyakorlat-biologus-msc-zoologia-szakirany\/","title":{"rendered":"\u00c1llattani terepgyakorlat – biol\u00f3gus MSc Zool\u00f3gia szakir\u00e1ny"},"content":{"rendered":"
A gyakorlat 2\/3-\u00e1ban a hallgat\u00f3k ismerkednek az adott terep \u00e9l\u0151helyt\u00edpusaival, az azokra jellemz\u0151 gerinctelen \u00e9s gerinces \u00e1llatvil\u00e1ggal (faj-, vagy magasabb taxon szinten); a popul\u00e1ci\u00f3k, k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gek mintav\u00e9telez\u00e9si elj\u00e1r\u00e1s\u00e1ival (pl. egyedsz\u00e1mbecsl\u00e9s, t\u00e9rbeli mint\u00e1zat, diverzit\u00e1s, k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gszerkezet). A terepen gy\u0171jt\u00f6tt adatokat a m\u00e1sodik h\u00e9ten sz\u00e1m\u00edt\u00f3g\u00e9pes programok seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel feldolgozz\u00e1k (t\u00e1bl\u00e1zatkezet\u0151, NUCOSA, Syntax, Statistica, SPSS), majd eredm\u00e9nyeiket, k\u00f6vetkeztet\u00e9seiket \u00edr\u00e1sos besz\u00e1mol\u00f3ban \u00f6sszegzik.<\/p>
Aj\u00e1nlott \u00e9s k\u00f6telez\u0151 irodalom:<\/p>
Hat\u00e1roz\u00f3k, relev\u00e1ns szakk\u00f6nyvek, pl.<\/p>
Izs\u00e1k J. (2001): Bevezet\u00e9s a biol\u00f3giai diverzit\u00e1s m\u00e9r\u00e9s\u00e9nek m\u00f3dszertan\u00e1ba. Scientia. Bp.<\/p>
K\u00f6rm\u00f6czy L. (1992): \u00d6kol\u00f3giai m\u00f3dszerek. JATE Press. Szeged.<\/p>
Podani J. (1997). Bevezet\u00e9s a t\u00f6bbv\u00e1ltoz\u00f3s biol\u00f3giai adatfelt\u00e1r\u00e1s rejtelmeibe. Scientia. Bp.<\/p>
Pr\u00e9cs\u00e9nyi I., Barta Z., Karsai I. \u00e9s Sz\u00e9kely T. (1995): Alapvet\u0151 kutat\u00e1stervez\u00e9si, statisztikai \u00e9s projekt \u00e9rt\u00e9kel\u00e9si m\u00f3dszerek a szupraindividu\u00e1lis biol\u00f3gi\u00e1ban. KLTE. Debrecen.<\/p>
Southwood, T.R.E. (1984): \u00d6kol\u00f3giai m\u00f3dszerek. K\u00fcl\u00f6n\u00f6s tekintettel a rovarpopul\u00e1ci\u00f3k<\/p>
\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0tanulm\u00e1nyoz\u00e1s\u00e1ra. Mg. Kiad\u00f3.<\/p>
Nemzeti Biodiverzit\u00e1s-monitoroz\u00f3 Rendszer II. Magyarorsz\u00e1g \u00e9l\u0151helyei (szerk. Fekete G.-Moln\u00e1r Zs.-Horv\u00e1th F.) 1997 KTM-TVH, Budapest<\/p><\/p>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
A gyakorlat 2\/3-\u00e1ban a hallgat\u00f3k ismerkednek az adott terep \u00e9l\u0151helyt\u00edpusaival, az azokra jellemz\u0151 gerinctelen \u00e9s gerinces \u00e1llatvil\u00e1ggal (faj-, vagy magasabb taxon szinten); a popul\u00e1ci\u00f3k, k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gek mintav\u00e9telez\u00e9si elj\u00e1r\u00e1s\u00e1ival (pl. egyedsz\u00e1mbecsl\u00e9s, t\u00e9rbeli mint\u00e1zat, diverzit\u00e1s, k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gszerkezet). A terepen gy\u0171jt\u00f6tt adatokat a m\u00e1sodik h\u00e9ten sz\u00e1m\u00edt\u00f3g\u00e9pes programok seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel feldolgozz\u00e1k (t\u00e1bl\u00e1zatkezet\u0151, NUCOSA, Syntax, Statistica, SPSS), majd eredm\u00e9nyeiket, k\u00f6vetkeztet\u00e9seiket \u00edr\u00e1sos besz\u00e1mol\u00f3ban \u00f6sszegzik.<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":677,"menu_order":164,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[],"tags":[],"class_list":["post-10419","page","type-page","status-publish","hentry"],"acf":[],"yoast_head":"\n