Az egyetem támogatja a mesterséges intelligencia felelős és etikus használatát a tanulmányok során. Az alábbiakban felsorolunk olyan felhasználási módokat, amelyek az oktatási folyamatokat, illetve a hallgatók a tanulását és kutatását segítik. Fontos, hogy minden esetben egyeztetni kell a témavezetővel a MI alkalmazását és a dolgozatban is jelezni kell a MI használatát, az egyetemi szabályzatban szereplőknek megfelelően.
1) Ötletgenerálás: a MI használható kreatív ötletek kidolgozására, új kutatási irányok vagy dolgozattémák megtalálására. Például, ha egy hallgató témát keres, a mesterséges intelligencia képes lehet alternatív megközelítéseket, lehetséges kérdésfelvetéseket és kutatási problémákat javasolni.
2) Az irodalomkutatás támogatása során a MI hasznos lehet kulcsszavak azonosításában, keresési stratégiák kialakításában, valamint összefoglalók vagy áttekintések létrehozásában. Ez megkönnyítheti a hallgatók számára a tudományos források gyors áttekintését, bár fontos, hogy a konkrét hivatkozásokat és szakirodalmat mindig megbízható adatbázisokból (pl. Scopus, Web of Science, PubMed) erősítsék meg és ellenőrizzék, hogy az eredeti szövegben pontosan az és úgy szerepel, ahogy azt a dolgozatukban átveszik.
3) Szövegértékelés, stíluselemzés, fogalmazás javításában is képes lehet közreműködni. A MI képes nyelvi és stilisztikai javaslatokat adni, például olyan javaslatokat adni, amelyek javítják a szöveg koherenciáját, szerkezetét vagy helyesírását. Hasznos lehet esszék, beadandók és diplomamunkák előzetes szerkesztésénél. Fontos azonban, hogy a végső szöveg mindig a hallgató saját munkája maradjon, javaslatot kérjünk, ne átfogalmazást, illetve a helyesírási szabályzat stb. figyelembevételével fogadjuk el a javaslatokat.
4) Illusztrációk, diagramok, vizualizációk készítése. Amennyiben a téma megengedi, a MI eszközök alkalmasak ábrák, folyamatábrák, és egyszerű illusztrációk előállítására. Ezek segíthetik a tananyag, példák érthetőbb bemutatását, vagy a kutatási eredmények vizuális közvetítését. Fontos, hogy csak olyan ábra készíthető, amely nem alkalmas a kutatási eredmények meghamisítására, pl. fotó generálása.
5) Programozási segédeszközként is alkalmazható. A MI támogathatja a kódírást, hibakeresést és algoritmusok fejlesztését. Például segíthet egy programozási feladat elindításában, hibák megtalálásában, vagy alternatív megoldások keresésében. Azonban a hallgatónak mindig értenie kell a beadott kód működését.
6) Tanulókártyák, tesztfeladatok létrehozása. A saját hallgató jegyzeteiből létre lehet hozni a tananyag elsajátítását segítő tanulókártyákat, minta teszt és vizsgakérdéseket, amelyeken lehet gyakorolni, hogy mennyire sikerült a témakör elsajátítása.