Default view
Oktatás Kurzusok A tanulás élettana
header_image

A tanulás élettana

Nyelv
Magyar
Jelleg
fakultatív C
Értékelés
vizsga (kollokvium)
Kredit
1
Előadások
27
Kik vehetik fel a tárgyat

A kurzus leírása

 

Előtanulmányok Élettan 1
Előadó Dr. Tóth István egyetemi docens
Tematika
  • Bevezetés, a központi idegrendszer anatómiája és élettana
  • A tanulással kapcsolatos anatómiai struktúrák és élettani folyamatok
  • Rövid, közép és hosszú távú memória; tanulás sejtszinten
  • Pszichológiai faktorok a tanulásban: a motiváció
  • „Formative and summative” értékelés
  • Az egyetemen kívüli tevékenységek szerepe a tanulásban
Osztályozás ötfokozatú értékelés (jegy)

A fakultáció speciálisan másodéves hallgatóknak lett kidolgozva, akik az élettan második félévével párhuzamosan mélyebb betekintést nyerhetnek a központi idegrendszer működésébe, azon belül is a tanulással kapcsolatos folyamatokba.

A kurzus fő célja a tanulást érintő idegélettani mechanizmusok, és pszichológiai faktorok didaktikus bemutatása, egyúttal szemléltetve a modern oktatásban leggyakrabban alkalmazott módszereket (frontális előadás, plenáris előadás, tutoriális képzés, önálló és csoportos tanulás előnyei). Az egyes témaköröket a makroszkópos idegélettani jelenségektől egészen a szubcelluláris folyamatokig a hallgatók változó oktatási rendszerben sajátíthatják el, melynek eredményeként megismerhetik a személyre szabott leghatékonyabb módszert.

A kurzus nem titkolt célja továbbá, hogy segítse a hallgatók tanulását és egyben egyetemi előmenetelét. Az előadássorozatban legalább két alkalommal beillesztésre kerül egy ’vitanap’, melynek keretén belül az egyetemünkön legelfogadottabb oktatási módszerek mellett illetve ellen kell érveket felsorakoztatni, amiket interaktív módon, hallgatók szerves részvételével ki is elemzünk.

A kurzus felépítéséből adódóan az órákon történő aktív részvétel a tárgy teljesítéséhez elengedhetetlen.