magyar
fakultatív C
beszámoló
4
1
2
9
6
állatorvos (magyar)
Patológiai Tanszék
- Állatorvos magyar
A kurzus leírása
A felsőfokú intézményekben zajló képzések, beleértve az állatorvostan-hallgatók oktatását is folyamatos fejlesztésen mennek keresztül a kor megváltozott igényeit és az új lehetőségeket figyelembe véve. Időről időre felmerül a képzés javításának gondolata, amely összecseng a minőségi elvárásokkal és az újabb irányzatokkal. Hivatásunk számos területen kíván hozzáértést az állatorvostól. Az állatorvosnak nemcsak széleskörű állatorvosi ismeretekkel kell rendelkeznie és számos szakmai tevékenységet önállóan, rutinszerűen kell végeznie, de a pl. munkatársakkal való együttműködésre, praxis menedzsmentre vagy akár önképzésre is képesnek kell lennie. Az ICT technológiák megkönnyítik az új ismeretek elérését, lehetőséget nyújtanak a különféle manuális technikák begyakorlására állatjóléti szempontok figyelembevételével, lehetőséget adnak az állatorvos(tan-hallgató) portfóliójának felépítésére. Ezekben a témákban kíván információt nyújtani az érdeklődő hallgatóknak gyakorlati példákon keresztül a fakultáció.
Tantárgyfelelős: Dr. Mándoki Míra
Kérdés esetén a tárgyfelelős elérhetősége: [E-mail megjelenítése]
Előadások tematikája
Oktatási hét | Téma |
1. | Bevezetés az infokommunikációs technológiák (ICT) világába. ICT felhasználása az állatorvosi oktatásban
Introduction to infocommunication technologies (ICT). ICT in veterinary education |
2. | Online közösségek szakmai használatának előnyei és hátrányai
Advantages and disadvantages of using online networks |
3. | Állatorvosi online közösségek – Veterinary professional online networks |
4. | NOVICE közösség – Network Of Veterinarians In Continuing Education |
5. | Szimulációs technikák az állatorvosi képzésben – Simulation methods |
6. | Virtuális páciensek használata az oktatásban – Virtual patients |
7. | Szimulációs gyakorlatok – Skills lab |
8. | A megbízható szakmai tevékenységek gyakorlata – Entrustable professional activities (EPAs) |
9. | A folyamatos önképzés gyakorlata – Continuous personal development |
10. | Elektronikus portfoliók használata – e-portfolios |
11. | Elektronikus értékelési rendszerek – WATCHME – Workplace-based e-assessment technology for competency-based higher multi-professional education |
12. | Gyakorlat (Virtuális paciensek – CASUS) |
13. | Gyakorlat (Skills lab) |
14. | Gyakorlat (e-portfolio – EPASS) |
Gyakorlatok tematikája
12. hét: Virtuális paciensek – CASUS
13. hét: Skills lab
14. hét: e-portfolio – EPASS
Értékelés leírása
A hallgató egy beszámoló készítésével ad számot tudásáról.