Az Állatorvostudományi Egyetemen azt valljuk, hogy az állat- és a természetvédelmet már egészen kiskortól el kell kezdeni tanítani. Az állatorvosok az állatok hivatásos védelmezői, ezért gyakran kérnek meg minket iskolák és óvodák, hogy tartsunk állatvédelmi órákat náluk.
Ezért az Állatorvostudományi Egyetemen az állatvédelem című tantárgy keretében az állatorvostan-hallgatók nemcsak a szakmai állatvédelmet tanulják meg, hanem azt is, hogy hogyan fognak tudni állatvédelmet oktatni gyermekeknek egészen kicsi kortól kezdve a korai felnőttkorig.
Vendégelőadóink – dr. Sátori Ágnes állatorvos, pszichológus, valamint Burányi Virág és Farkas Ádám, a Budakeszi Vadaspark munkatársai „gazdagon illusztrált” előadásukban megmutatták, hogyan is kell ezt igazán jól tanítani.
- dr. Sátori Ágnes az állatvédelem pszichológiájáról is beszélt, aminek keretében elmagyarázta nekünk, hogy melyik korosztály mennyi és milyen típusú információt, valamint azokat milyen formában képes befogadni.
- Farkas Ádám egy aranysakál gereznát tartva a kezében beszélt többek között a természeti értékeinkről úgy, ahogy azt egy óvodás, vagy kisiskolás is képes megérteni
- Fontos, hogy a gyerekek már kiskorukban megismerkedjenek a „nemszeretem” állatokkal, pl. a csótányokkal is.
- Ha valaki már gyerekkorban megtanulja, hogy egyes állatfajok tartása engedélyköteles, akkor felnőttkorában kisebb eséllyel fog ilyet tartani, amennyiben nincs meg hozzá a végzettsége és/vagy az engedélye.
- A gyermekek oktatásában a koponyáknak ugyanúgy fontos szerepe van, mint a plüssállatoknak.
- Ami az egyik embernek kiskedvenc attól a másik félhet, vagy undorodhat. A gyerekeknek meg kell érteniük, el kell fogadniuk, és tiszteletben kell tartaniuk, hogy nem vagyunk egyformák.
- A háziasítás 100 ezer éve alatt az állatok sokféle szerepet töltöttek be az életünkben, így a mitológiai- és a mesékben játszott szerepükről is beszélni kell a gyerekek állatvédelmi oktatása keretében.