Winkler Bea
D épület, földszint, 3-as iroda
Bemutatkozás
Winkler Bea Budapesten született, majd gimnáziumi éveit követően 2005-ben az ELTE BTK-TFK-n végzett informatikus-könyvtárosként. Tanulmányai befejezését követően az Állatorvostudományi Egyetem Állatorvos-tudományi Könyvtárában helyezkedett el könyvtárosként.
Informatikus-könyvtáros egyetemi diplomáját 2009-ben a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán szerezte meg dicsérettel. 2010-től olvasószolgálati koordinátorként dolgozott tovább az ÁTE Állatorvos-tudományi Könyvtár, Levéltár és Múzeumban. 2013-ban felsőfokú webprogramozói végzettséget szerzett az ELTE Informatika Karán.
2017 óta az ELTE Irodalomtudományi Doktori Iskola, Könyvtártudomány Doktori program hallgatója. Kutatási témája a mesterséges intelligencia a könyvtárakban. 2021. augusztusában abszolutóriumot szerzett.
Főbb kutatási területek:
- könyvtár- és információtudomány,
- felsőoktatási könyvtárak,
- mesterséges intelligencia a könyvtárakban,
- könyvtári szolgáltatások
Előrehaladás
Munkahelyek | Intézmény neve | beosztás |
2021- | ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet | tanársegéd |
2017- | ÁTE, Hutÿra Ferenc Könyvtár, Levéltár és Múzeum | könyvtárigazgató |
2010-2016 | SZIE/ÁTE Állatorvos-tudományi Könyvtár, Levéltár és Múzeum | szolgáltatás koordinátor |
2005-2010 | SZIE Állatorvos-tudományi Könyvtár, Levéltár és Múzeum | könyvtáros |
Szakmai szervezeti tagság
Bizottság neve | Idő | Tisztség |
The European Association for Health Information and Libraries | 2016- | tag |
Egyetemi Könyvtárigazgatók Kollégiuma | 2016- | tag |
Egyetemi Könyvtárigazgatók Kollégiuma | 2020- | felügyelőbizottsági tag |
Magyar Orvosi Könyvtárak Szövetsége | 2023- | felügyelőbizottsági tag |
Publikációs lista (válogatott)
MTMT: https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=10018661)
- Winkler, B. (2024). Könyvtár és/vagy mesterséges intelligencia • Library and/or Artificial Intelligence. MAGYAR TUDOMÁNY, 185(10), 1299–1306. http://doi.org/10.1556/2065.185.2024.10.6
- Kiszl, P., & Winkler, B. (2023). „A könyvtár a puszta létezésével maga a pénzügyi tudatosság.”. In Valóságos könyvtár – könyvtári valóság VI. (p. 28).
- Kiszl, P., & Winkler, B. (2023). Könyvtárak és a pénzügyi kultúra 3. rész – Felmérés a magyarországi könyvtárosok körében. TUDOMÁNYOS ÉS MŰSZAKI TÁJÉKOZTATÁS, 70(3), 263–288. http://doi.org/10.3311/tmt.13262
- Kiszl, P., & Winkler, B. (2023). Financial literacy in Hungarian libraries: Survey-based steps for implementation. JOURNAL OF LIBRARIANSHIP AND INFORMATION SCIENCE, 2023. http://doi.org/10.1177/09610006231179719
- Winkler, B. (2023). A mesterséges intelligencia és a könyvtárosok – pillanatkép. In Valóságos könyvtár – könyvtári valóság (pp. 255–268). http://doi.org/10.21862/vkkv2022.255
- Kiszl, P., & Winkler, B. (2022). A tudományos jelenlét tudománymetriai megközelítései. In Bevezetés a fordítás és a tolmácsolás kutatásmódszertanába. (Vol. 1, pp. 141–164). http://doi.org/10.21862/kutmodszertan1/9
- Kiszl, P., & Winkler, B. (2022). Libraries and financial literacy. Reference Services Review, 50(3/4), 356–376. http://doi.org/10.1108/RSR-01-2022-0005
- Kiszl, P., & Winkler B. (2022). Könyvtárak és a pénzügyi kultúra 1. rész Keretrendszer. TUDOMÁNYOS ÉS MŰSZAKI TÁJÉKOZTATÁS, 69(7), 342–357. http://doi.org/10.3311/tmt.13186
- Winkler, B., & Kiszl, P. (2022). Views of Academic Library Directors on Artificial Intelligence: A Representative Survey in Hungary. New Review of Academic Librarianship, 28(3), 256–278. http://doi.org/10.1080/13614533.2021.1930076
- Winkler, B. (2021). Képzelt riport egy chatbot építéséről. In Valóságos könyvtár – könyvtári valóság (pp. 347–358). http://doi.org/10.21862/vkkv2020.347
- Károly, K., Winkler, B., & Kiszl, P. (2020). Across 20 Years: A Bibliometric Analysis of the Journal’s Publication Output Between 2000 and 2020. ACROSS LANGUAGES AND CULTURES, 21(2), 145–168. http://doi.org/10.1556/084.2020.00010
- Winkler, B., & Kiszl, P. (2020). Academic libraries as the flagships of publishing trends in LIS: a complex analysis of rankings, citations and topics of research. JOURNAL OF ACADEMIC LIBRARIANSHIP, 46(5). http://doi.org/10.1016/j.acalib.2020.102223